5 sposobów jak zarabiać stopniowo coraz więcej na stronie internetowej

Ilość potencjalnych i pozyskanych klientów czyli konwersji która zachodzi w wyniku wejścia na stronę jest zależna od kilku rzeczy. Pierwsza z tych rzeczy to wysokość ruchu na stronie, natomiast druga to odsetek kupujących. Konwersja określa jaki procent na 100 osób dokonało zakupu.
Im więcej klient musi załatwić formalności związanych z zakupem i im więcej czynności musi wykonać aby doszło do zakupu tym współczynnik konwersji jest mniejszy. W przypadku wielu biznesów jak na przykład odzieżowe sklepy internetowe potencjalny klient który zmienia się w realnego nabywce nawet nie musi kontaktować się z obsługą sklepu. Sprawę upraszcza formularz zamówienia. W przypadku tego typu biznesu konwersja jest zmienna i można ją podwyższyć poprzez testy A/B polegają one na udostępnianiu na jednej domenie 2 wersji strony, oraz badaniu, która strona daje najwyższy współczynnik konwersji.

Do rzeczy jak zatem stopniowo zarabiać coraz więcej na swojej stronie internetowej.

Sposób 1. Systematyczne zwiększanie linków do strony w katalogach stron, blogach, oraz pilnowanie aby linków nie ubywało. To jest właśnie SEO. Tego typu działania są stosunkowo tanie i każdy może systematycznie nawet bez profesjonalnej firmy prowadzić działania SEO. Logicznie, że jeśli rośnie ilość linków to rośnie również wysokość ruchu na stronie internetowej. A tym samym ilość potencjalnych klientów.

Sposób 2. Stopniowe zwiększanie budżetu reklamowego o 10 procent miesięcznie. Wzrost budżetu reklamowego musi się również przekład na większą ilość klientów. Bez tego takie działania nie mają sensu. Osobiście do badania konwersji zakupowej polecam Ci zainstalować na stronie oprogramowanie do analityki marketingowej. Na przykład Google Analityks lub inne. W miarę jak rośnie ruch na stronie a konwersja utrzymuje się na stałym poziomie to pozyskujemy coraz więcej klientów.

Sposób 3. Podnoszenie cen raz w roku. Im ceny są wyższe tym popyt na usługi w sklepie handlowym, czy usługach jest mniejszy. Jednak nie zawsze się tak dzieje. Jeśli podwyższymy ceny o kilka procent klienci mogą nawet tego nie zauważyć. Chociaż taka strategia nie pozwoliłaby wypromować strony internetowej w porównywarkach cenowych.

Sposób 4. Testy AB polegające na prezentowaniu 2 wersji oprogramowania strony internetowej i badania poprzez program analityczny, która strona daje najwyższą konwersje. Testy AB możesz zlecić zewnętrznej firmie i polecam to rozwiązanie.

Sposób 5. Prowadzenie badań marketingowych. Badania marketingowe mogą przyczynić się do systematycznego wzrostu zarobków. Dzięki badaniom decyzje menadżerskie w firmie mogą być zawsze właściwe. Do tych badań, które mogę Tobie polecić to badania cenowe, badania grupy docelowej przekazu reklamowego, badania tendencji zakupowych. Kolejnym dobrym badaniem marketingowym może być zadawanie pytań co najbardziej cenią w wybranym produkcie, dlaczego wybrali ten produkt. Tego typu badania pozwalają określić jak przedstawiać produkt i ofertę klientom i o jakich zaletach oferty mówić, aby klienci chcieli kupować.

Podsumowanie.

Zwiększanie ruchu na stronie jest procesem czasochłonnym, możesz je zlecić zewnętrznej firmie lub pracować nad tym samemu. Poprzez linkowanie na portalach ogłoszeniowych, forach dyskusyjnych i katalogach stron docierasz do nowych potencjalnych klientów. Podnoszenie cen jest zabiegiem dość ryzykownym, ale ceny mogą powrócić do poprzedniego poziomu, jeśli takie się nie sprawdzą. Poprzez prowadzenie testów AB możesz wybrać możliwą najlepszą wersję strony internetowej. Natomiast wszelkiego rodzaju badania marketingowe mogą Tobie pomóc w ulepszaniu biznesu i oferty. To wszystko przekłada się na wzrost zainteresowania Twoją firmą.
Jeśli szukasz sprawdzonej wiedzy biznesowej mogę Tobie polecić stronę Piotra Majewskiego www.czasnaebiznes.pl. Piotr to moim zdaniem jeden z najlepszych ekspertów biznesowych w Polsce. Jeśli masz pytania odnośnie biznesu, lub chciałbyś zapytać o darmową poradę napisz do mnie na maila. Mateusz@europolnexis.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− 3 = 1