Dlaczego biznesy się nie udają

Będąc doradcą marketingowym często otrzymuję takie pytanie od moich klientów. Dlaczego biznesy się nie udają. Niestety w przypadku większości typów biznesów trudno jest wszystko wziąć pod uwagę. Działanie profesjonalne jest nierzadko trudne. Najłatwiej iść po najmniejszej linii oporu a ta często kłóci się z profesjonalizmem. Sam osobiście pomimo tego, że wiem jak działać, dużo czytam, to uzyskuję inny efekt niż bym chciał. Poniżej prezentuję 5 powodów przez które biznesy się nie udają.

Brak wyczucia chwili. Jeśli na przykład zdecydujemy się handlować samochodami i wejdziemy w ten biznes latem, mamy duże prawdopodobieństwo iż się nie uda. Dlaczego? Otóż dlatego, że latem ludzie myślą o wakacjach i urlopach a nie kupnie nowego auta. Podobnie sytuacja ma się w hotelarstwie. Jeśli planujemy rozpocząć sprzedaż noclegów jesienią to mamy mniejsze prawdopodobieństwo, że coś sprzedamy. Po prostu jesienią urlopy letnie się kończą i statystycznie mniej osób podróżuje. Brak wyczucia chwili to częsty problem. Po prostu musimy mieć większą rezerwę finansową w przypadku uruchamiania jakiegokolwiek biznesu. Biznes w początkowej fazie wymaga bezustannego doinwestowywania. Do momentu, aż nie osiągnie progu rentowności. Również do momentu w którym wyczerpią się środki finansowe.

Niewłaściwie prowadzona księgowość- jeszcze w latach 90 kiedy księgowych było zbyt mało to również było częstą przyczyną. Jeśli zarabiamy na biznesie 15% rocznie a wydamy z tych środków na przykład na życie 30% wtedy nie będziemy mieli z czego pokryć bieżących wydatków.

Nie wystarczające kontakty- tutaj mamy właściwie dwie możliwości. Niektóre biznesy w dużej mierze opierają się na znajomościach. Jak programiści komputerowi, którzy na zlecenie większej firmy projektują oprogramowania. Ponadto mogą wykonywać strony internetowe dla znajomych. Zdecydowanie najłatwiej jest pozyskać zlecenie od osoby, która nas lubi i zna. Można w ten sposób założyć, że po prostu niektóre firmy opierają się na znajomościach.

Kolejną opcją w przypadku kontaktów jest zebranie zbyt małej ilości klientów, którzy
zostali z firmą na dłużej. Około 75% klientów odchodzi przez niewłaściwą obsługę klienta.
Oczywiście pod warunkiem, że w ogóle uda się pozyskać jakiś klientów. Dlatego
podkreślam, że najlepiej jest zlecać działania reklamowe wykwalifikowanym agencjom
marketingowym. I takim, które mają duże doświadczenie.

Zbyt niski wkład finansowy- większość biznesów w początkowej fazie nie przynosi od razu zysków. Wymagają one bezustannej kontroli i doinwestowywania. Zdarza się niestety często tak, że zwyczajnie kończą się środki na pokrywanie kosztów pracowniczych, czy innych opłat. Dlatego polecam przynajmniej jeśli zaczynasz dopiero swoją przygodę z biznesem rozpocząć od czegoś co nie wymaga pokrywania wysokich kosztów stałych. Do takich biznesów zaliczamy niektóre biznesy internetowe. Czy chociażby programy partnerskie. Dopiero kiedy stworzysz kilka spółek które przynoszą zyski i stały dochód bez konieczności wielkich kosztów, możesz pokusić się o większy biznes. I z tych małych biznesów dokładać w początkowej fazie rozwoju czegoś większego. Jeśli masz pytania o biznes, napisz do mnie na maila. mateusz@europolnexis.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− 1 = 4