Jak projektować skuteczne kampanie reklamowe

Reklama jest jednym z głównych narzędzi pozwalających pokazać wybranej społeczności, potencjalnym klientom czy też kontrahentom produkt lub usługę w celu wygenerowania sprzedaży. Małe przedsiębiorstwa zazwyczaj zlecają kampanię firmom marketingowym natomiast w średnich i większych spółkach jest zatrudniany cały personel odpowiedzialny za działania reklamowe.

Przed rozpoczęciem działań reklamowych należy sobie odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań.
-jakie są cele przedsiębiorstwa?
-jakie środki zostaną przeznaczone na reklamę?
-jak sformułowany będzie tekst reklamowy i co ma on na celu? Zwiększenie rozpoznawalności marki czy wygenerowanie sprzedaży?
-w jaki sposób zostaną zmierzone rezultaty reklamy?
-jak wygląda nasz potencjalny klient? Czym się interesuje, dlaczego kupuje akurat ten produkt czy usługę?

Każda kampania musi zostać szczegółowo zaplanowana i przemyślana ponieważ w przeciwnym razie nie osiągnie ona zamierzonego rezultatu.
Oto 5 podstawowych nośników reklamy internetowej

1. Fan Page na Facebooku- przedsiębiorstwa zbierają tak zwanych fanów, których przy pomocy lejka sprzedażowego próbują zamienić w klientów. Facebook udostępnia wiele pożytecznych funkcji, które pomagają optymalizować kampanię. Są prowadzone konkursy, oraz z Facebooka może być kierowany ruch bezpośrednio na stronę internetową.

2. Google AD Words- osoba tworząca kampanie Google dobiera słowa kluczowe pod którymi ma znajdować się link do strony, możemy ustalić dzienny limit wyświetleń strony. Co ciekawe reklama nie „wyklikuje się” jednorazowo w krótkim czasie tylko limit rozkłada się na cały dzień. Kolejną zaletą Google jest fakt iż linki sponsorowane wyświetlają się w momencie w którym konkretny artykuł, czy usługa jest poszukiwana i potrzebna przez użytkownika.

3. Bannery reklamowe- bannery w odróżnieniu od pozostałych form reklamy NIE generują popytu na nasze usługi, czy towary, ale wspierają branding, czyli tworzenie rozpoznawalności marki. Klikalność mają niską w porównaniu do Googli, czy Fanpage. Duże spółki wydają więcej na branding i tworzenie rozpoznawalności marki natomiast mikroprzedsiębiorstwa przeznaczają większość nakładu na reklamę na generowanie popytu na to co oferują.

4. Mailingi, newslettery- zakup własnej bazy mailingowej to stosunkowo niewysoka inwestycja, za 20 tys. maili 200 zł. Natomiast w przypadku tworzenia newslettera zaletą jest to, że użytkownik sam wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości od Ciebie, czyli czeka na Twoją wiadomość. Możesz w mailach przedstawiać ofertę, opisywać swoją linię produktową i kierować ruch na stronę.

5. Social media- to do marketing społeczności, może być prowadzony na Facebooku, na forach dyskusyjnych. Polega on na budowaniu społeczności w obrębie firmy i jej oferty.

Jeśli masz do mnie pytania o biznes napisz śmiało na maila- mateusz@europolnexis.com.pl. Na pewno Tobie odpowiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

63 ÷ 9 =