Jak przewidzieć upadek firmy

Upadek firmy, porażka, to zna każdy kto tworzył biznesy przez kilkanaście czy kilkadziesiąt lat.
Często upadają nam firmy odziedziczone z wieloletnią tradycją. To normalne, jednak czy da się to przewidzieć i zabezpieczyć przed taką ewentualnością? Oczywiście, że można a nawet trzeba.

Służy do tego pomiar zadowolenia klienta oraz wręczane regularnie ankiety. W ankiecie powinno się znaleźć pytanie „czy jesteś zadowolony z usług naszej firmy”? „czy poleciłbyś nas”.
Jeśli klienci przez kilka lat odpowiadali na takie pytanie, że są zadowoleni natomiast potem ich odpowiedź jest twierdząco, nie zadowalająca możemy wnioskować, że ci klienci odejdą od nas.

Załóżmy, że dotąd 80% klientów była zadowolona natomiast wynik stopniowo spada może to oznaczać, że firmę czeka kryzys.

Należy pamiętać, aby dbać o zadowolenie naszych klientów.

Do pomiaru lojalności klienta służy stopa migracji a ją można wywnioskować właśnie z ankietowania, oraz poprzez wyniki finansowe spółki które albo rosną albo maleją. Mogą również utrzymywać się na stałym poziomie. Jeśli rośnie niezadowolenie klienta to prawdopodobnie w najbliższym czasie pogorszeniu ulegną wyniki finansowe firmy i część klientów odejdzie.

Zadowolenie klienta można utrzymać na stałym poziomie poprzez zapewnienie całkowitej jakości.
Jakość marketingu, jakość obsługi klienta, jakość towarów lub oferowanych usług, jakość dostaw, szybkość komunikacji z klientami. Wszystko musi być dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Jeśli masz pytania to napisz śmiało na maila do mnie- mateusz@europolnexis.com.pl. Na pewno Tobie odpowiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

× 4 = 24