Jak rozmawiać z klientem. Podstawy prowadzenia negocjacji w rozmowach z klientami

Wielu przedsiębiorców dopiero zaczynających swoją przygodę w biznesie, nie zdaje
sobie sprawy z tego, jak istotny jest odpowiedni kontakt z klientem. Zatem co można a
czego nie można, co wypada a czego nie wypada mówić?

Badania dowodzą, że większość klientów odchodzi do konkurencji przez niewłaściwą
obsługę klienta. Zatem sprawdź jak należy rozmawiać z klientami.

1. Okazuj klientowi szacunek
2. Znajdź punkt widzenia klienta i poznaj jego standardowe problemy i potrzeby.
Gdy wykaże się zainteresowanie jego potrzebami to klient zaczyna nas lubić.
3. Słuchaj uważanie tego co mówi klient
4. Unikaj sporów, nie udowadniaj klientowi, iż nie ma racji
5. Chwyt dobrodziejstwa, sugerowanie, iż sprzedaje się coś klientowi w wyjątkowych
okolicznościach, specjalnie dla niego
6. Zewnętrzny wygląd musi budzić natychmiastową akceptację, ani zbyt strojny, ani zbyt ubogi
7. Inicjuj kontakt klienta po dokonaniu usługi, jest prawdopodobieństwo, iż dzięki temu ponowi zakup w późniejszym terminie
8. Nie każ klientowi czekać, bo pójdzie do konkurencji, która zrobi to szybciej
9. Proś klienta o sugestie, co można zmienić w oferowanych produktach lub usługach.
Większość ulepszeń, pochodzi z sugestii klientów
10. Zrutynizowanie odpowiedzi
11. Jeśli coś nie pójdzie zgodnie z planem to przeproś klienta, niektóre spółki posiadają na ten cel nawet specjalne upominki jak na przykład bombonierka, czy zniżka na następny zakup
12. Pamiętaj w gospodarce wolnorynkowej gdzie nabywane towary mają zbliżoną do siebie cenę ludzie kupują je u tych których lubią
13. Życzliwość jako podstawa
14. Dobry interes spółki i właściwe jej prowadzenie w celu maksymalizowania sprzedaży jest często rozbieżne i nie idące w parze z interesem klienta. Pamiętaj aby to wypośrodkować.
15. Jeśli kontaktujesz się z klientem mailowo, lub w inny pisemny sposób pamiętaj aby robić polskie znaki typu ę, ą, ć.
16. Mów poprawną polszczyzną a jeśli jesteś dyslektykiem lub dysortografem to zleć prowadzenie rozmów osobie, która ładnie się wypowiada
17. Używaj zwrotów grzecznościowych jak „proszę”, „dziękuję”.
18. „Pan” , „Pani” pisz dużymi literami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

60 ÷ 10 =