Jakie czynniki składają się na pozycję konkurencyjną firmy

Oto 10 podstawowych czynników mających wpływ na pozycję konkurencyjną firm. Pozycja konkurencyjna firmy określa pozycjonowanie spółki względem konkurentów.

1. wzrost udziału w rynku- czy spółka notuje wzrost sprzedaży, czy nadrabia dystansu do większych konkurentów czy może traci?
2. Jakość produktów- produkty powinny wyróżniać się na tle konkurencji oraz stanowić wartość użytkową dla klienta. Produkty niskiej jakości sprzedają się gorzej zazwyczaj, chyba, że ich cena jest znacząco niższa.
3. Reputacja marki- to jest niezwykle istotne, ludzie najczęściej kupują i współpracują z tymi, których lubią. Jeśli spółka ma negatywną reputacje może pomyśleć o zmianie nazwy marki i prezentacji oferty innej grupie docelowej klientów pod nową banderą.
4. Sieć dystrybucji (jeśli spółką ją posiada), są to przede wszystkim pośrednicy i wielkość tej sieci względem konkurentów działających w tej samej branży i konkurujących ze sobą.
5. Moce produkcyjne
6. Wydajność produkcyjna
7. Wyniki w zakresie sprzedaży
8. Zwrot z nakładu na reklamę ROI
9. Jakoś know-how,
10. Wartość rynkowa na która została wyceniona spółka. Wycenie podlegają takie aspekty spółki jak nieruchomości, samochody, ilość zatrudnionych osób, know-how, wysokość zysku oraz to czy spółka jest zadłużona.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

5 + 4 =